Los bericht bekijken
Oud 28 december 2009, 16:57   #34
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Omdat de klimaatsverandering een natuurlijk verschijnsel is dat evenmin kan tegengehouden worden als aardbevingen of meteoren.
het IPCC zegt iets anders, namelijk dat het wel tegengehouden kan worden. En de mens is de oorzaak (met 90% zekerheid).

Citaat:
Mijn voornaamste bezwaar tegen het IPCC (en andere) is dat ze zich alleen focussen op déze klimaatverandering en als enige schuldige het CO2 gehalte, dus de mens, met de vinger wijzen terwijl ze systematisch alle andere mogelijke factoren onder de mat schuiven.
Niet het IPCC, want die nemen ook de studies over bv zonne-activiteit en vulkanen mee in rekening in hun eindrapport.

Citaat:
Twee jaar geleden las ik het rapport van het Greenland Ice Core Project en daarin stond zwart op wit dat er in het verleden opwarmingen zijn geweest van verschillende graden in enkele decennia. Dat was in tegenspraak met de bewering van het IPCC dat er nooit een zo snelle opwarming is geweest als nu. Enkele maanden geleden las ik het opnieuw om die paragraaf hier te posten. Hij bleek verdwenen te zijn.
Het kan zijn dat er in het verleden rampen zijn gebeurt, maar hetzou immoreel zijn om zelf een ramp te veroorzaken of om ze niet tegen te houden als men nog kan.

Citaat:
Greenpeace daarenboven, heeft in het verleden de kernenergie systematisch gedemoniseerd, als we nu meer kernenergie hadden zou het afstappen van fossiele niet zo'n probleem zijn.
En als we nu eens wat meer hernieuwbare energie hadden (maar Guy Verhofstadt had naar ik vernam in de jaren 80 de ontwikkeling van hernieuwbare energie erg gedwarsboomd, en nu hebben we de gevolgen daarvan)
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden