Discussie: De revolutie
Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2004, 15:16   #31
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
even serieus, ik wil graag discussiëren hierover, maar de discussie leidt al een hele tijd tot niks...
Dat klopt, u gaat dan ook niet in op de aangehaalde argumentatie en draait om de discussie heen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Jij blijft maar theoretische beschouwingen spuien terwijl ik mij beroep op wat ik in het dagelijkse leven rondom mij, en op het nieuws etc... zie
En daar zijn we weer, het is te theoretisch en we moeten over de praktijk spreken. Die praktijk leert mij dat de armen elke dag rijker worden en dat de beste manier om te verzekeren dat die armen rijker blijven worden een vrije markt economie is. Die vaststelling in de praktijk wordt bovendien bevestigd en ondersteund door de theorie. In de forumsessie van Anja Deschoemacker staan trouwens nog 2discussies open waar ik (naar het einde toe althans) louter en alleen op basis van de praktijk mijn standpunt beargumenteerde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
het zal de armen worst wezen of de gemiddelde levensstandaard stijgt
Het zal de armsten ook worst wezen dat er aan het andere eind van de wereld iemand is die 2maal zoveel welvaart heeft wanneer hij zijn welvaart plots enorm zou zien toenemen. Nogal een non-argument dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
zij blijven aan de staart bengelen
Ik begrijp dat toch echt niet hoor: iedereen moet (ongeveer) evenveel welvaart hebben, dat daardoor uw gemiddelde welvaart afneemt en uiteindelijk iedereen minder welvaart gaat hebben is niet zo belangrijk want armoede is toch maar relatief en iedereen heeft dan (ongeveer) evenveel en welvaart is niet zo belangrijk dan. Niet tegenstaande dat welvaart dus eigenlijk niet belangrijk is, moet toch iedereen er evenveel van hebben?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Het kapitalisme is niet in staat hier een antwoord op te verzinnen, het Marxisme wel.
Het Marxisme biedt zelfs in theorie nog geen oplossing, laat staan dat het dat in praktijk zou kunnen doen.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline