Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco
ok, ik ga het smerig spelen (een ad hominem). Hoeveel geld geef jij uit aan het goede doel (exclusief strijd tegen klimaatopwarming)?
Een iets minder smerig argument: de dingen die ik deed om meer dan 40% te reduceren, dat koste niet meer geld. Integendeel zelfs, ik kocht minder luxe, zodat ik meer geld over had voor het goede doel. Een goed voorbeeld is flessenwater: is 1000 maal duurder dan kraantkeswater, en stoot meer dan 200 keer zoveel broeikasgassen uit. Hetzelfde met vliegtuigreizen: een uitstap in de buurt is niet alleen goedkoper (howel vliegtuig schandalig goedkoop is omdat niet alle kosten erin zitten), maar stoot ook minder CO2 uit. En energiebesparing: minder gebruik van fossiele brandstoffen wil zeggen dat ik minder moet betalen aan olie en gas, en minder uitstoot. Dus er kan zelfs geld vrijkomen als we soberder gaan leven. En dat geld gebruiken we dan om zieken en armen enzo te helpen.
|
Je bent een echte weldoener. Dank zij jou kan ik dus 40% meer uitstoten zonder impact op de ecologie en worden luxe producten goedkoper voor mij omdat er minder vraag is.
ZIeken helpen is de taak van de ziekenkassen, armen van het OCMW.