Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv
Er is niemand die je tegenhoudt. Het is gewoon kwestie van kijken of je kind eraan toe is om al te leren lezen. Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar vroeg leren lezen en rekenen. Algemeen genomen wordt de leeftijd van zes jaar nog altijd gezien als het meest aangewezen om ermee te beginnen.
|
Ow meen je dat?
Ik heb wel in gedachten het luchtig te houden hoor. Vooral alfabet boekjes en haar naam schrijven.
Cijfers meegeven voor haar gsm toestel is toch ook spelenderwijs tewerk gaan dacht ik zo. (ja, mijn dochter krijgt een gsm zodra ze kan praten)
Ik vind ook dat ze veters zo snel mogelijk moet kunnen knopen (zonder stress uiteraard, no pushing) dat ze niet meer met "klitters" zou moeten rondlopen. Of dat we voor veterschoenen de veters nog zelf moeten knopen.
Ik voel toch dat ik intensief mijn taak als vader zal vervullen. Den band dat ik er nu al met heb is ongelooflijk. Dat ze mij ziet thuiskomen van't werk en al "papa" roept... das pure gezegende realiteit dat zich tegen mijn been komt aandrukken.
Ik heb echt wel een diepe band met mijn dochter en wil die toch in de maximum benutten dat ze later als een sterke zelfstandige vrouw het leven kan instappen.