Dit is een uitreksel van wat te lezen staat op de Vlaams Blok-site:
09/08/2002] - Michel blundert weer
Op 6 september zal Louis Michel het Afrikaanse continent verlaten, nadat hij heeft deelgenomen aan een top over 'duurzame ontwikkeling'. Hij zal van Johannesburg naar Brussel vliegen met Swiss International Airlines (SIA), de opvolger van Swissair. Swissair heeft een grote rol gespeeld in het faillissement van Sabena en tegen SIA heeft de Belgische regering nog miljardenclaims lopen.
Nochtans zijn er op 6 september vluchten genoeg met andere maatschappijen, tegen een vergelijkbare prijs. Een vlucht met SIA had dus helemaal niet gehoeven. Het maakt Michel andermaal niet erg geloofwaardig. Nog geen jaar geleden had deze paars-groene regering geen goed woord over voor de Zwitsers. Verbale stoerdoenerij alom. Dat is blijkbaar allemaal show geweest, want nu boekt men alweer rustig vluchten bij de 'tegenstander' van weleer.
Het is zonder meer ook een dolk in de rug van het voormalig Sabena-personeel, van wie velen nog steeds zonder job zitten. Frank Willemse schrijft in Het Laatste Nieuws: "Het is alsof na het sluiten van Renault in Vilvoorde de regering enkele maanden later een grote order bij de constructeur zou plaatsen voor dienstwagens". En Willemse besluit: "Een groot diplomaat zaal Michel wel nooit worden". Dat denken we ook niet, nee ...
Nu vraag ik me af. Vinden jullie dit nu zo aanstootgevend? Maakt het nu echt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij hij vliegt? Zou dit de ex-sabéniens nu echt pijn doen? Brengt het zoden aan de dijk om met een andere luchtvaartmaatschappij te vliegen? En kun je hier nu aan zien dat Louis Michel geen groot diplomaat zal worden?
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
|