Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2004, 12:31   #5
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Toch eigenaardig dat tegelijkertijd foto's van Amerikaanse én Britse folteraars opduiken niet?

Heeft men dan heel die tijd die foto's liggen bewaren tot op een bepaald moment?

Waren ze misschien getrukeerd?

In ieder geval in elke oorlog gaan mensen door het lint. Beeld je maar eens in dat je naar het front gestuurd wordt en je ziet enkel van je makkers voor de rest van hun leven verminkt en andere gewoon dood. En je weet dat het snel ook jouw beurt kan zijn. Dan is het inderdaad niet onwaarschijnlijk dat je op een moment gaat denken in de zin van "ik zal die klootzakken die ik hier voor mij heb hier eens goed bij hun kloten nemen". De volgende dag ben jij misschien wel zelf aan de beurt.

Heel de geschiedenis door is oorlog niks anders dan dit geweest.

Ik vind dat de Amerikanen hoe dan ook sterk geblunderd hebben in deze oorlog.

1. Gelogen over de ware bedoeling van de oorlog. Weet iemand de echte reden(en) ervan misschien?

2. De veel te snelle verovering via "multiple theater war", waarbij de orde in de veroverde gebieden niet onmiddellijk hersteld werd.

3. De ontmanteling van leger en Baathpartij zodat het land in een bestuurlijk vacuum terecht kwam.

4. Het veel te laat op gang komen van medische en materiële hulp voor de heropbouw.

En zo zullen ze nog wel een aantal steken hebben laten vallen. Zoals de zaken er nu voor staan waren ze er beter niet aan begonnen. WAT EEN AMATEURISME!!! Bijna even erg als Saddam in de eerste Golfoorlog.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden