Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Niet echt een horrorfilm of griezelfilm. Gewoon een goede actiefilm met een duister sfeertje.
|
Mwah, ik zou de definitie wat ruimer nemen. De eerste personen die mij over de Terminator vertelden meenden zich te herinneren dat op het eind zijn oogjes oplichten of zelfs zijn handje weer actief word, omdat hij nooit ophoud, zo eng vonden ze hem. Goed, een van hen heeft ook verschrikkelijke herinneringen aan the Birds, maar die andere kan normaal gesproken toch wel wat hebben. Ik geef ook meteen toe dat veel van de meest geslaagde scenes uit de film nogal door actie gedreven worden en niet zozeer door spanning/horrorigheid, maar dan nog. Er zijn zat monstersfilms die ik niet onder horror zou rekenen (denk bijvoorbeeld aan Jurassic Park, Godzilla of Starship Troopers

), maar the Terminator mag meedoen wat mij betreft. Bij een actiefilm met een duister sfeertje denk ik eerder aan Nikita, jammer dat die ongeveer even goed begint als de terminator maar tegen het einde helemaal is weggezakt en bovendien niks met het onderwerp van dit topic te maken heeft.