Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2010, 16:43   #20
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat ik graag zou weten hoe Degucht zich racistisch uitlaat vooraleer ik er een standpunt rond inneem. Dat lijkt me logisch, niet?
Citaat:
De Gucht had in december in het Europese halfrond opnieuw zwaar uitgehaald naar het gebrek aan goed bestuur in de Democratische Republiek Congo. Hij zei dat de voormalige Belgische kolonie "een enorme puinhoop" was geworden en stelde zich vragen bij het nut van ontwikkelingshulp "wanneer men geen geschikte politieke gesprekspartners heeft".

Racistisch
Het Congolese ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de verklaring getuigen van "een gebrek aan respect en verantwoordelijkheid" en nam zelfs het woord "racistisch" in de mond.
''Racisme'' lijkt me overdreven maar het is wel weer typisch De Gucht. Deze man is totaal niet geschikt voor diplomatieke posten.

Natuurlijk spreekt hij officieel namens de EU maar ook hij zal toch zelf wel beseffen dat hij ook 'Belg' is. En juist een vertegenwoordiger van de voormalige kolonisator komt eventjes haarfijn uitleggen dat het zelfstandige land een 'enorme puinhoop is geworden'.

''Jullie hebben er wel een zootje van gemaakt (sinds wij weg zijn)' is de nu overgebrachte boodschap.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden