Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig
En ik zou nooit in een stad willen wonen..in Loksbergen blijft dit (waarschijnlijk) een éénmalig zéér dramatisch feit..in Anderlecht of delen van Antwerpen daarentegen zou ik geen oog meer dicht doen..hier was de hoogste misdaad tot nu toe een sporadische inbraak, geen sjakossendieven,carjackers,drughandel,kutmarrokkaa ntjes enz.
|
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het gaat me helemaal niet over de criminaliteitstatistieken, het gaat me eerder om de verstikkende sociale controle. Dit is een goed voorbeeld: toen de buurman de eerste dag werd opgepakt, had niemand iets negatiefs te zeggen over de man. Twee dagen later was hij plots een zonderling, die tot laat in de nacht opbleef en bijgevolg verdacht. Ik ken zoveel mensen die laat opblijven (inclusief ikzelf): ik heb nogal wisselende uren en kan vaak thuis werken. Aangezien ik daarvoor geconcentreerd moet kunnen werken, doe ik dat liever 's nachts dan tijdens de drukke kantooruren. Ben je daarom zonderling?
Citaat:
Dat er wat onnozele uitspraken gedaan worden door zogezegde buurtbewoners (sommigen wonen 3km verder ) stoort mij minder.
|
Ik ben nogal gesteld op mijn privacy (zonder dat ik daar iets verkeerd mee doe): Mie van den bakker moet niet bijhouden wanneer ik vertrek en thuiskom, wie mijn vrienden zijn en waar ik mijn schaarse vrije tijd doorbreng.
Citaat:
Ik wil deze misdaad niet vergoeilijken, maar er waren meerdere mensen die problemen hadden met de famillie dan met de buurman..geen excuus natuurlijk
|
En dan dit, natuurlijk. In een stad leer je al wat makkelijker omgaan met allerlei soorten mensen, omdat je weinig keuze hebt. We wonen nu eenmaal met veel dicht op elkaar. In een dorp val je al snel buiten de gemeenschap, zoals jij nu bevestigt. Vreemd, dat in de interviews met dorpsbewoners iedereen zei dat niemand problemen had met de familie.