Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Rond 2.15 uur zaterdagochtend werd het brandend voertuig opgemerkt. Een getuige had de wagen van op de E314 gezien en verwittigde de hulpdiensten. De brandweer trof tijdens de bluswerken twee verkoolde lichamen aan. Eén lichaam lag in de koffer, het andere op de achterbank.
De 18-jarige Shana Appeltans uit Loksbergen en haar vriend Kevin Paulus uit Kortenaken werden doodgeschoten. Dat blijkt uit de autopsie. Zaterdagochtend werden hun verkoolde lichamen aangetroffen in een uitgebrand voertuig aan de Rozedelstraat in Halen. Het vermoeden van het parket van Hasselt over een dubbele moord is dus bevestigd.
"Uit de omstandigheden waarin het voertuig is aangetroffen, is er een gerechtelijk onderzoek geopend voor dubbele moord. We doen geen verdere communicatie over de zaak", aldus Erwin Steyls van het parket in Hasselt zaterdag.
Zondagvoormiddag zou op de plaats aan de E314 in Halen waar de auto in brand werd gestoken een uitgebreid sporenonderzoek plaatsvinden, maar dat is uitgesteld wegens de sneeuwval van afgelopen nacht.
(HBVL)
De belangrijkste sporen vindt men in de eerste 24 uur bij daglicht.
Het parket wacht tot na de volgende nacht en stelt dan vast - zoals al 48 uur eerder aangekondigd door het KMI - dat het gesneeuwd heeft en dus geen sporenonderzoek kan starten.
Als de sneeuw een week blijft liggen zullen alle sporen wel vertrappeld zijn door de horde ramptoeristen die niet bang zijn voor een beetje sneeuw.
Joeng joeng ...
|
Ben jij criminoloog? Werk je bij de politie?
Ik niet. Maar ik heb niet de pretentie te gaan oordelen over hun werk in deze of gene situatie als ik er niets vanaf weet.