Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2010, 18:50   #8
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Misschien is de drukke mentaliteit die kinderen tegenwoordig ontwikkelen juist wel ten gunste van de beoogde prestaties in de huidige samenleving.

Als je op een andere manier leert kijken naar je speciale kwaliteiten dan kan het je ook veel goeds brengen. Druk en spontaan zijn heeft ook heel veel voordelen. Voor die kinderen is het vaak dat ze anderen tot last zouden zijn met hoe ze in werkelijkheid zijn, en dat ze daarom pillen slikken:

Citaat:
bullshit, als ik geen ritalin neem, voel ik me zelf beter, maar me omgeving trekt me niet... allemaal jullie schuld

oowjah, en waarom noemen jullie ADHD een ziekte, en nadelig. Ik heb altijd energie, ik zit altijd vol met ideëen, ik krijg medicijnen die als coke werken en zelfs nog slechter zijn! , ik kan me echt wel goed concentreren (als iets me daadwerkelijk boeit), ik kan sneller nadenken, en ik ben absoluut niet ziek (behalve een sporadisch griepje).
ADHD

Tsjakka!” Goeroe Emile Ratelband toont kinderen de andere kant van etiket ADHD

Citaat:
ALMEN - “Tsjakka!” Ze gaan d’r voor. Voor de snorrende camera van SBS6 stappen deze zestien jongeren met aan autisme en adhd verwante problematiek op de fiets.

Met Emile Ratelband in de voorste gelederen maken ze een rondje. Nogmaals klinkt het met de vuist omhoog: “Tsjakka!” Hadden ze al een negatief zelfbeeld, daar is nu niets meer van te merken.

...

Zojuist hebben de kinderen ademloos geluisterd naar een peptalk van Emile Ratelband. Deze ervaringsdeskundige legt deze sportievelingen uit dat hijzelf adhd, het syndroom van Asperger en nog veel meer tegelijk heeft.
En carberatier Bert Visscher recent bij NOS Nieuws:

Carberatier Bert Visscher doet het al 25 jaar zonder Ritalin!

Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 18:56.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden