Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2010, 16:24   #451
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik kan desondanks nog nuchter nadenken en flauwiteiten of een schreeuw om aandacht onderscheiden van effectieve tips..

Mag ik er aan herinneren dat één van de eerste buurtbewoners die de 'dader' beschreef in het vtm journaal nooit een buur was en zelfs 5km verder woonde..misplaatste aandachtshoeren zijn er overal..

Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt dat een zeer nauwe kennis zware criminele feiten heeft gepleegd, hoe ik zou reageren ik weet het niet..wees toch maar zeker dat je eerst geneigd bent om het verhaal van je 'vriend' te geloven of te begrijpen..des mensens..

Feit is dat de doodrijder van een meisje een paar weken geleden, vergezeld was van 3 vrienden die allemaal geen woord gerept hebben tegen de politie..vergeet niet dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan..

Niemand in Loksberen,ook de famillie niet, schreeuwt om de doodstraf voor R. Jansen, als het in jouw buurt met personen die je kent gebeurt, nuanceer je echt enorm veel..

Dat hangt ervan af, tussen éénmalige feiten of een continu opvolging van treitering is een groot verschil, alleen mensen met een olifantenvel kunnen daardoor worstelen zonder rancune..
Ik zeg je dat je toch anders zal reageren hoor.
In eerste instantie wil je natuurlijk je vriend, je familielid of kennis beschermen, tot je erover begint na te denken.

De beschuldigde van de moorden in Loksbergen was naar het schijnt ook niet aan zijn proefstukje toe. Minstens 2 moorden en een aantal verkrachtingen. Waarmee ik wil zeggen dat iemand die eens gemoord heeft, de volgende keer nog minder scrupules heeft.