Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck
Het bedrijf heeft nu minder inkomsten om aan R&D te doen, ondersteunende service te bieden, loonsverhogingen door te voeren en nieuwe projecten te starten.
|
Als het gaat om essentiële producten lijkt me dat zo slecht nog niet. Uw vooruitgangsoptimisme is echt aandoenlijk. Beter nu ieder van betaalbare essentiële goederen kunnen voorzien dan de belofte dat er later betere producten zullen komen - die dan ook maar beschikbaar zijn voor al wie 't kan betalen. Ik weet niet of u het beseft, maar soms wordt de productie van een bepaald goed beperkt, net om een hogere prijs te kunnen vragen.
Citaat:
Productie wordt teruggeschaald en men zal investeren in iets met grotere winstmarges.
|
Grotere winstmarges dan 40%? Sterk hoor. Zo gek zijn die kapitalistjes nu ook niet.
Citaat:
Verder worden er ook minder investeringen aangetrokken voor dat bepaalde product.
|
Indien u erop doelt dat er minder mensen het aantrekkelijk zullen vinden om het goed te produceren: dat hangt af van de prijselasticiteit van het aanbod. Indien u doelt op een investering in de bestaande productie: sommige sectoren, zoals de dienstensector, hebben daar weinig nood aan.
Citaat:
Proficiat, er is nu minder productie dan gevraagd wordt.
|
Niet noodzakelijk. Dat hangt wederom af van de prijselasticiteit van het aanbod en van de vraag. Bovendien, nogmaals, wie winstmarges van 40% kan hanteren zal zijn productie niet snel terugschroeven. Integendeel. Wie zijn productie beperkt om een hogere prijs te kunnen vragen, wordt afgestraft, en zal zijn productie net opdrijven.
Citaat:
Ge hebt de mensheid succesvol een beetje meer in de armoede gedreven.
|
Ik heb niks gedaan, behalve een andere manier aangeboden om tegen prijszetting aan te kijken. Ik heb nergens laten blijken dat ik ook voorstander ben van prijscontroles - ik ben daar nogal voorzichtig in. Door de prijsverlaging kan overigens iedereen meer geld besteden aan iets anders, wat het verlies compenseert.
Ik vind het echt idioot hoe je hier alles afschildert alsof het gaat om statische causale wetten, zo weggeplukt uit de exacte wetenschappen. Je vergeet wel nagenoeg alle relevante factoren, maar dat deert u natuurlijk niet. Liever je mantra blijven herhalen.