Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2010, 11:37   #571
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het terrein was niet alleen afgesloten voor het publiek, het was ook met schermen beveiligd tegen het inkijken.

Ik vergelijk dit wel eens met een lijk van iemand die gestorven is op de openbare weg.
Het is een gewoonte dat over dat lijk een deken gelegd wordt, waarom ... daar kunnen we over diskuteren.

Tijdens een gerechtelijk onderzoek, kan ik me inbeelden dat het lijk een tijdje 'bloot' moet liggen.
Als fotografen van dat moment gebruik maken om beelden te nemen, en als gazetten die foto's dan publiseren, dan is dat o toch zo leuk voor de nabestaanden.
Konkluzie: de gazetten zijn alleen uit op sensasie (en dus winst) en houden geen bal rekening met de gevoelens van de familieleden van de slachtoffers.
Konkluzie: die vetzakkerij van de gazetten, maakt dat de overheid geld moet investeren in schermen om de plaats te onttrekken aan het zicht ... (en straks nog de instelling van een luchtpolisie om heli's van gazetten te verjagen ...).

Mijn vizie: ik heb een andere kijk op etiek en op de maatschappelijke omgang.

(dat de pers in die omstandigheden een kontrolerende funksie zouden hebben, is prietpraat van het nivo van een debiel. Immers, die kontrole zou dan niet nodig zijn als de feiten zich in een huis, of in een groter privé domein zouden afspelen; die kontrole zou dan niet nodig zijn, mocht heel toevallig de pers nog geen lucht gekregen hebben van de feiten ... bla bla ...)
In onze kultuur, al eeuwen inmiddels, is het gerechtelijk onderzoek geheim, maar zijn rechtsprosessen openbaar, tenzij die delen ervan die de openbare zeden ... bla bla ...
Zo zit dat hier ineen.
Simpel. Heel simpel. Behalve voor tafelspringers.)

Voor de waardigheid te bewaren als men een lijk opgraaft, het zal maar familie van u zijn die ge in half ontbonden toestand dan op het 7 uur journaal ziet liggen.

Vandaar die afsluiting terecht zou ik zo zeggen. Ook moet je verstaan dat het voor sommige speurders niet handig is als ze met hunne kop op den TV komen. De omgeving van die speurders hoeft niet te weten dat hun kozijn of nonkel bezig is met die zaak, dat kan alleen maar tot lastige situaties en vragen lijden, "zo van ha, de pol zie wete gij nie wa meer van wat ze daar aan het doen zijn,... ja nonkel maar ik mag daar niks van zeggen... ha flauwerik, .... " allee ge kent dat wel.

Ik ken persoonlijk iemand die met allerlei soorten zaken in contact komt en daar ook discreet over moet blijven, zelf naar vrouwlief en kinderen toe, gelukkig is dat ne serieuse integere mens. maar je begrijpt dat er best zo min mogelijk verleiding is. Dat soort dingen komen overigens ook nooit ter sprake bij ontmoetingen. Maar ik kan mij wel voorstellen, dat hij nu wel wat extra aandacht krijgt van zijn omgeving, samen met nog veel andere collega`s Mensen zijn nu eenmaal curieus he.

Iedereen die soms aan zekere geheimhouding of confidenialiteit gebonden is, zal hem hier trouwens wel in herkennen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden