Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Voor de waardigheid te bewaren als men een lijk opgraaft, het zal maar familie van u zijn die ge in half ontbonden toestand dan op het 7 uur journaal ziet liggen.
Vandaar die afsluiting terecht zou ik zo zeggen. Ook moet je verstaan dat het voor sommige speurders niet handig is als ze met hunne kop op den TV komen. De omgeving van die speurders hoeft niet te weten dat hun kozijn of nonkel bezig is met die zaak, dat kan alleen maar tot lastige situaties en vragen lijden, "zo van ha, de pol zie wete gij nie wa meer van wat ze daar aan het doen zijn,... ja nonkel maar ik mag daar niks van zeggen... ha flauwerik, .... " allee ge kent dat wel.
Ik ken persoonlijk iemand die met allerlei soorten zaken in contact komt en daar ook discreet over moet blijven, zelf naar vrouwlief en kinderen toe, gelukkig is dat ne serieuse integere mens. maar je begrijpt dat er best zo min mogelijk verleiding is. Dat soort dingen komen overigens ook nooit ter sprake bij ontmoetingen. Maar ik kan mij wel voorstellen, dat hij nu wel wat extra aandacht krijgt van zijn omgeving, samen met nog veel andere collega`s Mensen zijn nu eenmaal curieus he.
Iedereen die soms aan zekere geheimhouding of confidenialiteit gebonden is, zal hem hier trouwens wel in herkennen.
|
Komaan Herr Flick, of dat vrienden, kennissen of familie van speurders plots wereldvreemde zijn voor elkaar.
Overal vindt men in de maatschappij mensen die voluit voor het beroeps-geheim gaan, en overal zal men loslippige vinden.
Daar helpen zelfs geen betonnen muren voor als 'afsluiting'