Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2010, 16:38   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Inderdaad, dat is verre van armoede, een arbeider met 3 kinderen ten laste wordt bijna geen belastingen afgehouden(gemakkelijk 1800-1900€ per maand) + kindergeld (een kleine 500€) + 400€ stempelgeld...min 2800€ in de maand + jaarlijks vakantiegeld en nieuwjaarsgeld.

Veel vrouwen in haar situatie krijgen zelfs geen stempelgeld...

Af en toe een weekendje Parijs, cd's en dvd's kopen, dansen en cinema, boeken kopen, de loft met verbouwingen... Mensen die in armoede leven doen en kunnen dat niet...

Voor mij hoeft die werklozensteun zeker niet afgeschaft worden maar klagen in haar geval vind ik ongepast...
Ik heb nergens iets gelezen over klagen.

Ik begrijp ook je opmerking over "veel vrouwen in haar situasie krijgen zelfs geen stempelgeld" niet.
Iedere vrouw in Vlaanderen die gewerkt heeft met betaling van de juiste bijdragen (geen zwartwerk, geen zelfstandige ...), onvrijwillig werkloos valt, en werkzoekend is, krijgt toch dopgeld ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden