Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2010, 00:43   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uit welk middeleeuws land kom jij...?
Wettige Kinderarbeid is al pakwek 100 jaar verboden...dus vanaf uw 10 jaar riziv bijdragen ? fantasie of leugens..
Mijn vader is 83 jaar oud en moest verplicht tot zijn 14de jaar naar school gaan, nadien heeft hij ook op een boerderij gewerkt zonder eender welke bijdragen te betalen omdat het RIZIV en uberhaupt sociale zekerheid niet eens bestonden..
Mijn conclusie : u bent een zeveraar eerste klasse..kinderen hebben NOOIT enige noemenswaardige bijdragen betaald in onze huidige geschiedenis...kindsterretjes zijn een grote streng gereglementeerde uitzondering op de regel van kinderarbeid..(officiëel) boerderijwerk is en was dat niet en valt al méér dan een halve eeuw onder verboden kinderarbeid.

En één individu miljoenen betaald aan het RIZIV..? boetes voor ontduiking mischien ? of verplichte bijdragen voor uw werknemers zeker..daar hebt gij helemaal geen enkele morele aanspraak op...
Een halve eeuw?
Ik denk het niet.
Toen ik jong was had je schoolplicht of leerplicht tot je 14 jaar.
Niet dat ze er veel naar omkeken trouwens. In het slechtste geval ging je niet naar school en kregen je ouders geen kindergeld meer.

Maar het was een situatie waar de jongeren (kinderen) wel werden uitgebuit dat wel. Langs de andere kant jongeren of kinderen verplicht naar school laten gaan tegen hun zin ...kan men misschien toch ook bij uitbuiting klasseren.