Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Wie zijn de voorstanders van een privatisering, en een vrijwillige aansluiting ? Zij die het allemaal moeten betalen.
|
Zij die het kunnen betalen wil je zeggen zeker. Als je het kan betalen kan je vrijwillig aansluiten en voor je eigen "zekerheid" zorgen. Ik weet effe niet waar ik de solidariteit moet zoeken, tenzij onder degenen die het kunnen permitteren.
Citaat:
van private bedrijven waar alles in winst opgaat is (extreem)linkse prietpraat. Van populisme gesproken.
|
Niet alle bedrijven werken zo maar in de financiële sector moet je toch serieus zoeken om een bedrijf te vinden dat er niet enkel naar streeft om de winst te optimaliseren.
Citaat:
de pensioenen worden nu beheerd door de overheid. Het gevolg is dat Belgie zowat de laagste pensioenen heeft van de ons omliggende landen. En het daarbij de vraag is, hoe erg het in de toekomst nog gaat worden. Daar waar pensioenen beheerd werden door de privé, betaalde men tenminste voor zijn eigen pensioen, en niet voor dat van een ander.
|
Ik wil zeker niet beweren dat het nu perfect werkt. 25 jaar geleden ben ik beginnen werken en heb enkel bijgedragen voor de pensioenen van de mensen die sindsdien op pensioen zijn gegaan. Ik weet al 25j dat ik geen pensioen zal hebben.