Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
He, ik heb ook nog een ex-echtgenote he.
En het is niet omdat ik reeds op jonge leeftijd arbeid verrichtte dat ik niet moest voldoen aan de leerplicht. Ik heb dus ook diploma's moeten gaan behalen.
alleen verdiende ik geld terwijl andere speelden.
En op het veld kanje ook heel veel leren hoor.
Je moet trouwens de normen waaraan een leerling van het basisonderwijs moet voldoen opzoeken.
Je vraagt je daarna af waarom kinderen 6 jaar in het basisonderwijs moeten zitten. elk normaal kind kan reeds na 3 jaar onderwijs gegeven op een deftige manier aan deze normen voldoen.
Als je het uitrekent zitten kinderen trouwens maar 6 maanden per jaar op school en krijgen ze slechts 3 maanden per jaar les.
Vele diploma's kan je trouwens via andere vormen van onderwijs dan het regulaire onderwijs behalen op veel kortere tijd dan die er nu in de scholen word gebruikt.
Weet je dat je trouwens geen diploma van onderwijzer moet hebben om les te mogen geven, maar dat je die rechten ook hebt met andere diploma's.
Secundair onderwijs kan zo op 2 jaar afgehandeld worden via het tko/cvo in bepaalde richtingen met slechts 18 uur onderwijs per week.
Je vraag waarom leerkrachten een speciale opleiding volgen om les te geven is dus volledig terecht.
Docenten aan de universiteiten en hoge scholen hebben trouwens geen diploma als leerkracht, maar één dat vak gebonden is.
Vanaf dat je een A1 of hoger hebt behaald, mag je les geven in het basisonderwijs of in de vak gebonden opleidingen.
Een architect mag zo les geven in het secundaire onderwijs in de vakken wiskunde, bouwkunde, kunstgeschiedenis enz... en als het de Latijnse heeft gedaan als vooropleiding, zelf latijn.
|
Het hele verhaal dat u hier ophangt houdt geen steek. Langs de ene kant beweert u bij hoog en laag dat u werkt vanaf uw 10de (sic) en bijdragen betaalt en voldoende arbeidsdagen hebt bijeengewerkt om op uw 35ste op pensioen te kunnen gaan. Dat valt op geen enkele manier te combineren met het halen van een of meerdere diplomas. Dus klopt er iets niet in uw verhaal.
Als gij uw kinderen op een fatsoenlijke manier thuis les wilt geven, moet ge zelf meer als fatsoenlijk de basis van fysica, wiskunde, duits, engels, frans etc...verstaan. Beter nog, ge moet er meer van kennen als nodig in de huidige maatschappij om de nodige diepgang te bieden. Fysica en wiskunde van op het veld is VERRE van voldoende theoretisch om een deftige basis te bieden.
PS: Waarom wijkt u af van de zaak ter hande door even op te sommen wat iemand nodig heeft om les te geven ? Het feit dat u voldoende geacht wordt betekent nog steeds niet dat u effectief die les kan geven. Ik ga niet pretenderen dat ik frans kan geven, maar ik zou het wel mogen....