Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle
Want de ABCT heeft volstrekt niks te maken met het gedrag van mensen? Tuurlijk jong. De argumenten worden met de minuut absurder.
En nee, ik ga niet meer van de Oostenrijkse school lezen, ik heb een paar jaar geleden genoeg artikels gelezen. Ik ga het al zeker niet herlezen om aan te tonen welke vooronderstellingen je precies maakt bij elke stap. Heeft toch geen zin.
|
Kerel, ik zeg u gewoon dat ge duidelijk niet begrepen hebt wat de Oostenrijkers doen. Maar goed, volhard gij maar in uw koppigheid.
A propos; artikels gelezen? Wat van boeken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle
En oh ja, het is niet om u te pesten of om het gelijk te halen ze, Heftruck. Ik meen dat serieus: neem eens een handboek sociologie vast.
|
Dat gij nog altijd niet begrepen hebt wat de Oostenrijkers nu eigenlijk bestuderen, anders zoudt ge zoiets niet zeggen. Lees, Pølle, lees.
Om AdrianHealey te quoten;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
De praxeologische methode tracht exact te bestuderen wat er logisch gezegd kan worden over het concept 'menselijke handelingen'.
|
En dat is dan ook
het enige. De Oostenrijkse school is waardenvrij. De ruimte om uitspraken te doen over de rol van sociale processen, cultuur, samenleving en al die dingen laat het aan, inderdaad, de sociologie en de psychologie.
Zoals ik eerder schreef; het samengaan van de Oostenrijkse school met Amerikaans libertarisme is een
historische toevalligheid. Het had evengoed anders kunnen gaan. De twee zijn perfect scheidbaar.