Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U herhaal altijd hetzelfde. Ik haal mijn informatie uit Nederlandse kranten en berichtgevingen. Dus wat ik zeg komt niet eens uit mijn mond.
RTL Z
Staatsschuld loopt op tot 380 miljard euro eind 2010
De Nederlandse staatsschuld stijgt volgend jaar van 341,7 miljard naar 380,9 miljard euro, naar maar liefst 66,3% van het BNP. Dat heeft het CPB voor RTL Z uitgerekend. De schuld per Nederlander? 23.000 euro!
De NRC zegt maar juist hetzelfde en die zal het beter weten dan u. Dus u zou beter er aan doen uw mond te houden
|
Jazeker, maar je grijpt die berichtgeving aan om ook als munitie te gebruiken in je pathologische haatcampagne tegen Nederland. Als Nederland nu op 66 % van het BNP zit, dan zijn ze zowat op het Europees gemiddelde. Dan vertoeven ze, in vergelijking met La Belgique, in een luxepositie. Anders gezegd zij kunnen zich de luxe permitteren om hun budgettekort groter te laten worden dan dat van la Belgique, want ze zijn nog héél ver af van het catastrofaal percentage van onze openbare schuld. Daardoor kunnen ze meteen ook, via overheidsinitiatieven gemakkelijker hun economie stimuleren en aldus het economisch herstel bespoedigen. Wij kunnen dat veel minder omdat er hier voortdurend met angstogen moet worden omgekeken naar die staatsschuld. Bovendien worden we, net als een achtergebleven leerling, voortdurend op de vingers getikt door de Europese comissie. U mag dus gerust ophouden met uw onafgebroken pogingen om de Belgische situatie te verbloemen. Dat is een intellectuele oneerlijkheid en grove subjectiviteit.