Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2010, 17:22   #16
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hij volgt daarmee de lijn die is uitgezet door het Vaticaan. Voor wie het nog niet helemaal duidelijk zou zijn: homo's zijn niet welkom in de paapse club. Ze waren dat vroeger niet, ze zijn het nu niet en ze zullen het nooit worden. Ik begrijp niet zo goed waarom homo's dat een probleem vinden. Mohammed van om de hoek is ook niet welkom in de Leeuw van Vlaanderen en ik ben als jonge adonis ook niet welkom in de café Jozef op het Astridplein. Wettelijk kan men noch Mo, noch Steve_M verhinderen om er te komen, de vraag is waarom ik per se ergens zou willen zijn waar ze me toch niet moeten.
Omdat de media nog steeds onevenredig veel aandacht besteden aan uitspraken en standpunten van kerkelijke bobo's, krijgen zijn standpunten wel belang. Leonard (en de kerk in het algemeen) blijft een belangrijke opinionmaker. En die invloed gaat verder dan de kerkelijke muren. Denk maar aan het homohuwelijk (in andere landen voert de kerk daar nog steeds campagne tegen), euthanasie, abortus, stamcelonderzoek, KI, etc. wijzigingen in de wetgeving, of maar gewoon in de financiering van stamcelonderzoek raakt ook de niet-gelovigen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden