[quote="Seba"]Laat me allereerst benadrukken dat ik zelf ook heel wat vragen stellen bij de vervolging en veroordeling van het Vlaams Blok: over de opportuniteit van het arrest, enkele belangrijke politiek-correcte inhoudelijke punten en de aanklagers kan heel wat gezegd worden waaruit duidelijk blijkt dat hier een zekere politieke motivatie achter zit ( meerbepaald de vrees van de "democratische" partijen voor jullie seperatisme, en uiteraard niet het vermeende racisme)
Toch een belangrijke opmerking: jullie waren tot luttele minuten voor de veroordeling nog zo hoogmoedig over de komende uitspraak van de rechter, benadrukkend dat het Vlaams Blok vertrouwen heeft in de rechtstaat daar de de vorige rechters zich onbevoegd verklaarden.
De rechter had het vonnis echter nog niet voorgelezen of daar stond Frank VanHecke al met modder te gooien naar de hele rechtstaat en alle magistraten, en zichzelf in de zogeliefde slachtofferrol te wikkelen, en prompt werd de kaart van absolute vrije meningsuiting getrokken.
Ik kan mij in uw stelling vinden dat er een véél te groot politiek-correct klimaat heerst in België en dat inderdaad alle meningen, zolang ze niet aanzetten tot laster of geweld, moeten kunnen gezegd worden. Aanvankelijk steunde ik dus jullie initiatief voor absolute vrije meningsuiting (edoch zeker niet het modder gooien naar alles en iedereen). Nu las ik echter vorige week dat u klacht heeft neergelegd tegen Abou Jah Jah wegens bepaalde uitspraken van hem. Ik begrijp enerzijds dat u de inconsequentie van de politiek-correcten probeert aan te tonen, maar u maakt er uzelf wel vreselijk ongeloofwaardig en hypocriet mee. Blijkbaar is de vrije meningsuiting die het Blok nu plots propageert toch niet zo absoluut en niet voor iedereen?[/quote
Ik moet je gelijk geven dat de veroordeling van die 3 VZW's op een verkeerd moment kwam : men had die uitspraak veel eerder moeten doen en niet zo vlak voor de verkiezingen. Het Vlaams Blok doet er nu zijn voordeel mee. Nochtans vind ik dat hun schreeuw om vrije meningsuiting alleen maar ongeloofwaardig klinkt omdat het uit hun mond komt. Maar ik vind niet dat de AEL of de MDP het verdedigen waard is. Op hun website las ik dat zij de Koran als 'wetenschap' beschouwen en dit boek zelfs boven de wetenschap willen stellen. Door moslimpartijen op te richten vervalt men straks nog meer in extremisme van beide kanten en zo krijgen de fundamentalisten een dezer dagen ook nog poot aan de grond in ons land. Ik ben bang dat het dan helemaal een doemscenario wordt dat nog meer Belgen zal overtuigen om voor het Blok te stemmen. En dat zou wel spijtig zijn. Er moet ten spoedigste onderhandeld worden met de gematigde moslims en al hun organisaties, om te zien hoe we het tij kunnen keren en iedereen min of meer tevreden stellen. Want de gematigde moslims en de vreemdelingen die zich tamelijk goed aangepast hebben zullen ook wel inzien dat het fundamentalisme niet echt in hun belang is. De meeste van die mensen willen ook vrij leven en niet in burkas rondlopen. Het sleutelwoord moet 'respect' zijn, van beide kanten. Dialoog om concrete problemen van concrete mensen op te lossen. Om concrete situaties en werkelijke misbruiken aan te pakken zodat ze geen voedingsbodem meer kunnen vormen voor onverdraagzame partijen.
Wat het rechtssysteem betreft : ik geloof er al heel lang niet meer in. Sinds de grote schandalen (Bende van Nijvel, de zaak Cools, het spaghetti-arrest van Connerotte enz..) ben ik elk geloof in het rechtssysteem kwijt. En dat het gerecht nu pas heeft begrepen dat het Vlaams Blok een racistische partij is pleit ook niet voor hun intelligentie. Ik wist dat al in 1987. Maar zijn alle partijen niet een beetje ondemocratisch en dictatoriaal ingesteld ? Zelfs bij de liberalen waren er strubbelingen en elke partij geeft uiteindelijk toch een gekleurde versie van de werkelijkheid, waarbij sommige aspecten naar voor gehaald worden en andere angstvallig verzwegen blijven.
|