De allerlaatste keer dat ik in mijn leven "officiële" liefdadigheidsinstellingen gesteund heb is na de tsunami. Er staat heel waarschijnlijk van dit geld nu nog miljoenen op bankrekeningen. De administratieve kosten die dergelijke organisaties doorrekenen zijn uitermate groot (hun directeurs zijn zeker vet betaald). Nog deze week las ik in een dagblad dat de financiële directrice van Unicef België veroordeeld werd voor corruptie en dat ze +/- 440,000 Euro Unicef geld naar haar eigen rekening doorstortte om een huis te kopen in Engeland en een Frankrijk. Er zouden ellenlange dergelijke voorbeelden kunnen aangehaald worden van uit gans de wereld. Waarom wordt er ook op de wereld niks ondernomen tegen de corrupte leiders van deze arme landen waaronder Haïti? Moest er iemand uit mijn buurt, mijn stad, die ik ken, vertrekken naar Haïti ben ik wel bereid volgens mijn budget een steuntje te geven dan direct aan die persoon, niet via eender welke organisatie.