Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude
je moet dat voor de fun eens effectief doen. Er is geen muziek die dichter bij elkaar ligt dan Metal en Klassiek.
|
Tnx Dude, maar in de jaren 80 heb ik eens 'n jaartje gewerkt bij een platen- en CD groothandel en ben daar dus ruimschoots aan m'n muzikale trekken gekomen.
Na een tijdje begon ik ook te begrijpen, dat klassiek en rock vanuit hetzelfde gevoel geschreven en gespeeld worden, alleen de klankinvulling verschilt wat van elkaar, maar voor de rest ga ik met je stelling mee.
However, in de link die ik eerder meegaf over die japanse meneer Emoto en zijn experimenten met waterkristallen, is er de toestand van waterkristallen die werden blootgesteld aan respectievelijk klassieke muziek en aan hardrock.
De foto's voor en na spreken voor zichzelf.
De kristallen die klassieke muziek ondergingen, bleken mooi (-er) van structuur te zijn, zelfs als ze voordien aangetast waren door vervuiling etc.
Degenen die met rockmuziek werden bewerkt, verloren zonder uitzondering hun samenhang en leken eerder op een ziekelijke kankervlek, zelfs al was de structuur voordien nog normaal.
Ik zal eens proberen van die foto's te vinden op 't net, anders zal ik ze wel downloaden van het boek erover.
Nu, gezien ons lichaam voor +/- 70% uit water bestaat, vermoed ik dat een langdurige blootstelling aan rockmuziek op termijn toch niet zo heel gezond kan zijn.
Proefondervindelijk heb ik ook al ervaren, dat rockmuziek eerder een testosteronbooster is die de vrijgemaakte adrenaline door je aders pompt, vrij tegengesteld aan de endorfinen die klassiek vrijmaakt.
Mss een idee om de bloedkristallen van oudere klassieke- en rockmuzikanten eens met elkaar te vergelijken.
Lijkt me wel een yummie onderwerp voor 'n eindejaarsthesis in de richting van geneeskunde of biologie.