Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2010, 10:22   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik moei me niet met een privé klub, een vzw of iets anders, waar ik geen lid van ben.

Wel maak ik bezwaar tegen het feit dat de algemeen bestuurder van zo'n vzw iets komt koekeloeren in het staatsbestel.
De wetgever heeft dit probleem al lang zien aankomen, en in die tijd wist men nog vooruit te kijken. Daarom werd destijds het adagium uitgevonden: "scheiding van kerk en staat".

Nu, sinds roi Boedwijn naar de hemel is, is de onrechtmatige invloed van de vzw waar we het over hebben, al heel wat geslonken. (rechtmatige invloed, daar heeft iedereen recht op: zijn mening verkondigen, oproepen tot .. bla bla ...)

Kan het kloppen dat het enige privelege dat ze nog hebben, de protokolaire plaats is die sommige van hun leden nog 'bekleden' ? Oh ja, en de weddes die die gasten ontvangen. Voor hen die genoeg werk doen als sosiaal assistent, heb ik nog wat klemensie .., maar toch, het is beter om die gasten allemaal te laten betalen door hun eigen vzw.

Toch nog één linkje en wat tekst. Van onze broeders de Belangers. Daar zitten nog een paar van die overtuigde jongens en meisjes.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5E2KUFFT

Citaat:
Een van de weinigen die wel positief reageren, is Vlaams Belanger Philippe Van der Sande, de voorzitter van de Beweging voor Christelijke Solidariteit en woordvoerder van de Antwerpse Vlaams Belang-fractie. Toen Léonard in 2007 zijn omstreden uitspraken deed over homo's, stond Van der Sande al luid te applaudisseren en dat is deze keer niet anders. ‘Ik ben bijzonder verheugd, ja. Niet zozeer om de uitspraken van monseigneur Léonard, maar omdat hij écht katholiek is.'

Van der Sande is overtuigd dat Léonard opnieuw meer volk naar de kerk zal lokken. ‘Jongeren zijn gevoelig voor religie, maar dan moet je hen wel iets aanbieden. Nu is er amper nog verschil tussen een artikel in Knack en een preek in de kerk. Hetzelfde geldt voor de lessen godsdienst. Dat is geen godsdienst meer, dat is wereldoriëntatie.'

Binnen de christelijke vleugel van Vlaams Belang zijn volgens Van der Sande veel voorstanders van Léonards wereldvisie te vinden. ‘Homoseksualiteit is tegennatuurlijk en dat moet je kunnen blijven zeggen. De ethische standpunten van Vlaams Belang lopen parallel met wat Léonard zegt, zowel over het homohuwelijk als over abortus. Ik verwacht dat veel van onze mensen tevreden zullen zijn. Al blijft het natuurlijk een Waal.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden