Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Ik wacht nog op het 1ste bericht van om 't even welk islamitisch paradijsje dat iets gelijkaardigs doet - 'k zal lang mogen wachten vrees ik - daar geldt namelijk het principe 'eigen volk eerst' - net als toen bij de Tsunami, het was 'inch'allah-god's wil', het allerkleinste westerse land bracht toen meer aan liefdadigheid samen dan de hele islamitische wereld bijeen - er zou maar eens een centje naar een 'ongelovige kafir' kunnen gegaan zijn!
"Damned if you do, damned if you don't" - whatever they do!
|
Voor je zulke boude beweringen doet, zou je beter eens opzoeken wat de verschillende landen gedaan en gegeven hebben. Dat wordt nl. dag na dag bijgehouden. Dit is de link:
http://ocha.unog.ch/fts/reports/dail...1001181534.pdf
Ik zal een paar dingen opsommen:
Israël heeft 0 USD gegeven en ook nog niet aangegeven dat zij iets zouden geven. Hun enige bijdrage tot dusver is het veldhospitaal waarvan sprake.
Bangladesh (islamitisch paradijsje, straatarm in vergelijking met Israël) stuurde ook een medisch team.
België gaf alvast 650,000 USD en stuurde een veldhospitaal, een B-FAST team en een urban search and rescue team, inclusief honden.
China gaf al 4,000,000 USD (en belooft nog een miljoen extra), stuurde een 767 en een C-130, en S&R-teams.
Indonesië (grootste islamitische land ter wereld): 1,700,000 USD, contingent humanitaire hulpverleners (waaronder artsen), 3 ton medicijnen, 5 ton voedsel, 1 ambulance, 1 vrachtwagen en 1 watezuiveringsapparaat.
Iran (kwaadaardige islamitische staat): 30 ton hulpgoederen.
Marokko: hulpgoederen en 1,000,000 USD (leuk weetje: het BBP van Marokko is net iets minder dan de helft van het BBP van Israël)
De organisatie Muslim Aid: 120,000 USD
enzovoort, enzovoort. De opmerking die iemand eerder maakte is volgens mij dan ook zeer terecht: een boel landen die het zich veel minder kunnen veroorloven hebben op een week tijd gigantische bijdragen geleverd. Dat de israëli's een veldhospitaal hebben gestuurd is leuk, maar ook niet zo uitzonderlijk dat dat een belangrijk feit is. Dat islamitische landen niets zouden bijdragen kan hiermee dan ook naar het rijk der fabelen verhuizen.