Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick
Misschien is om het te triggeren wel minder energie nodie dan wij vermoeden.
Ik stel me voor dat je de massale energie die uiteraard vrijkomt bij een beving niet perse nodig hebt om de beving te starten.
Dat wanneer je bvb op een breuklijn x energie vrijlaat, (die genoeg is om daar ter plaatse iets "in beweging" te zetten) voldoende is en dat dan nadien uitaard veel meer energie vrijkomt eenmaal het is begonnen.
Maar again, ik ben ook maar een simpele pokerspeler die tracht te begrijpen wat wel en niet mogelijk is.
En.....weet het publiek wat vandaag allemaal al kan?
Ik herinner me bvb een discussie van lang geleden (2002) waar iemand lachte met de veronderstelling dat een boeing remote control kan bestuurd worden. Blijkt dat ze al eind de jaren '50 deze techniek bezaten.
Eind jaren '50!!
Ik ben niet van de jongste en herinner me nog goed de animositeit onder de mensen toen de eerste tv's met afstandsbediening geintroduceerd werden in ons landje. Wat was dat een geweldige uitvinding.
Als destijds iemand had beweerd dat men al zoveel vroeger vliegtuigen op afstand kon besturen, had men die mens waarschijnlijk ook uitgelachen.
Wat ik wel weet is dat al eind jaren 70 (of begin 80) in de VN afspraken zijn gemaakt tussen 's wereld grootste naties om geen "weather modification warfare" te gebruiken tegen elkaar.
Ergo, het zou belachelijk zijn om darover afspraken te maken indien het niet mogelijk zou zijn het klimaat (weer) te manipuleren.
We moeten er dus vanuit gaan dat het 30 jaar geleden al mogelijk was om het weer te beinvloeden (stormen, tornado's etc.. creeren), dus waarom zou het zo absurd zijn te denken dat m'n vandaag ook aardbevingen kan creeren?
|
Sorry, maar die vergelijking met een boeiing, daar is feitelijk niks aan, of je nu een remote controle maakt voor een vliegerke van 2 kilo of een van 20 ton, het princippe blijft hetzelfde, je hebt alleen zwaardere servo`s nodig en bvb, meer kanalen om up en terugmelding te doen van bepaalde system states.
Weer manipulatie de chinezen doen niet anders, van zodra je verstand hebt van hoe dat marsjeert is dat te manipuleren, maar ze kunnen blijkbaar ook de schaal niet inschatten, dat heeft daar al een paar keer serieuse gevolgen gehad, je bent gewoon een rund als je met dat soort dingen gaat stunten.
TV`s met remote ja ik kan mij ook nog herinneren dat ik uit de zetel moest om hem op den 1 , den 2 of de 6 te zetten...
Het is ook niet dat de technologie het niet zou kunnen (vandaar dat ik zeg theoretisch gesproken) je gaat me overigens niet gouw horen zeggen dat iets onmogelijk is. Het gaat hem om de hoeveelheden energie en de mate waarin je dat kunt sturen, en ook de mate waarin het niet het averechts effect heeft, dat je totaal niet in de hand kunt houden.