Discussie: Dagvaarding Wilders
Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2010, 23:00   #61
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Mja, het �*s natuurlijk wel een onderwerp over hollanders, en ook in het subforum 'Europa'...
Akkoord. En ik heb me wellicht wat verkeerd uitgedrukt. Ik reageerde op een bemerking rond vrije meningsuiting en moet in die optiek gezien worden (ik ben trouwens zelf 1/2 nl ).

En ik meende ergens eens gelezen te hebben dat een politiek internetforum in nederland niet zo evident is, omwille van de aansprakelijkheid van wie wat op een forum post. Vandaar dat men daarom graag op belgische forums komt posten omdat het probleem iets anders ligt (er was daar zelfs eens een onderwerp over geplaatst hier door onze eigenste forummoderatie hier, welke een klacht van de nederlandse procureur had ontvangen).

In Belgie is het de organisator die in eerste instantie verantwoordelijk is voor de inhoud van haar forum, niet de poster.

Stel dat een nederlander hier op dit belgisch forum de nederlandse wet overtreedt, maar niet de belgische wet. Kan hij vervolgd worden in nederland? Ik heb zo eens iets gelezen over auteursrechten en overtreding daarop. Pieter Vandoorne heeft daar ooit eens iets over gepost.

Anyway, vandaar dat ik wat sarcasme aan de dag legde over vrije meningsuiting in nederland...
straddle is offline   Met citaat antwoorden