Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2010, 00:59   #609
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Niet noodzakelijk: ze zien het vaak als een bevestiging van hun superioriteit. Stijl: ze kunnen ons niet aan, dus sluiten ze ons op. 'De smaneleving verliest, ik win.'
Maar ze behandelen in plaats van ze te straffen, raakt hen zeer erg. Daardoor verliezen ze hun superioriteit. Ze worden ziek verklaard en derhalve pathetisch in plaats van slim/doortrapt/gevaarlijk.
Daar lijden ze erg onder en dat is dan terecht. Het helpt hen om hun eigen- en wereldbeeld te veranderen.

Ik ben niet godsdienstig maar in deze vind ik het christelijk adagium 'love thy neighbour' zeer toepasselijk en efficiënt.
Tja, ik zie het anders,ze zijn gekortwiekt en hun superioriteitsgevoel wordt beknot omdat er niets meer te manipuleren,laat staan te overheersen valt....

Kortom de spelers van weleer zijn verworden tot diegenen waarmee wordt gespeeld....

Ze worden zélf het slachtoffer van hun omgeving...

En ze liggen vast aan de ketting,nooit meer kunnen toegeven aan hun perverse fantasietjes,de macht over hun slachtoffers én het moorden zélf...

Ze zijn géén almachtigheid meer die beslist over het hoe en het waarom wat het einde van hun slachtoffer betreft,ze zijn zélf verworden tot een slachtoffer ,geketend in machteloosheid tot de dood er op volgt...

Heel toepasselijk voor die dodelijke controlefreaks...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden