20 januari 2010, 11:06
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer
Hieronder een alinea uit een brief en e-mail gisteren gestuurd naar het bisdom en naar Mechelen:
"Nu het officieel is dat er vandaag in de 21ste eeuw een oer-conservatieve persoon benoemd werd tot aartsbisschop wens ik mij te laten schrappen uit het ledenregister van uw kerk. Dergelijke oer-conservatieve nonnen en pastoors hebben mijn kinderjaren en mijn jeugd verwoest met o.a. hun “sexofobie”. Verder zat ik jaren lang geplaagd met een "schuldgevoel" - mea culpa!!
waarom, waarvoor weet ik niet, het werd gewoon in onze manier van denken geprint door die conservatieven. Op mijn 67ste ben ik er al lang van af, trouwens ik ga al in 50 jaar niet meer naar de kerk en als nog steeds niet getrouwde, en niet van plan om ooit te trouwen, had en heb ik sex voor het huwelijk.
Ik vermoed dat er heel veel protest is tegen die benoeming en dat dit het mildere optreden van die pipo verklaart. Feitelijk als niet-lid nu zou het mij niet meer mogen deren maar ik denk aan die mensen die nog gebrainwasht door religies door het leven moeten gaan. Geen subsidies voor religies en een totale splitsing tussen kerk en staat dat eis ik als burger.
|
Bent u al 67?