Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Een dergelijke graad van solidariteit zal nooit bereikt worden. Het is gewoon niet des mensen. De redenering zal altijd zijn : waarom zou ik uw job proberen te redden, als ik daarmee de mijne in gevaar breng.
Voor de rest ben ik het volkomen met u eens : vakbondsacties zullen in deze gevallen geen fluit uithalen.
|
Als U mijn vorige posts leest, zeg ik ronduit dat de economie binnen de 24 maanden volledig op zijn gat gaat. Mensen zullen dan geconfronteerd worden met hun egoistische visie en zullen beseffen dat verdeeldheid de sleutel is om mensen te beheersen, te manipuleren, te exploiteren en uit te persen. Tenzij ze plots de verlichtheid benaderen, wie weet.
In het West-Vloams

We zijn toch goe bezig nie.
'Ge weet noit goe un koe nen goaze vangt'
(je weet nooit hoe een koe een haas vangt)
Ons land heeft een slogan. Eendracht maakt macht. Het is ongelooflijk dat zo'n klein landje zo'n prachtige waarheid als spreuk heeft.
Het wordt dan ook tijd dat België eens gezamelijk een voorbeeld stelt tegen te platvloerse commerce, de globalisatie van de cosmopolitische bedrijven die alleen maar hun hebzucht dienen.
En inderdaad de vakbonden zullen eens een ferme linkse moeten gebruiken.
En dat kunnen ze door mensen te groeperen, te informeren en aan te moedigen om die bedrijven te boycotten.
En niet zoals mietjes te gaan betogen. Dat levert toch niks meer op.
Je moet de bedrijven treffen waar het zeer doet, en dat is commercieel.
Dan plooit ieder bedrijf.
Hup vakbonden naar den drukker,
PLAKKERS GAAN MAKEN.
-------------
EEN TUSSENDOORTJE:
donderdag 13 aug 2009
ref:
http://www.express.be/sectors/nl/hor...ili/110884.htm
Bierproducent Anheuser-Busch InBev heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar
een winst gerealiseerd van $ 3,6 miljard. Dat is een stijging met 13 % tegenover dezelfde periode vorig jaar, toen de fusie tussen Anheuser-Busch en InBev nog niet was gerealiseerd. De nettowinst bedroeg $ 1,07 miljoen. De toename is vooral het gevolg van kostenbesparingen en de stijgende bierverkoop in Brazilië. Tijdens het voorbije kwartaal bespaarde de bierproducent $ 315 miljoen aan uitgaven, vooral in de productie en de reclame. Over de eerste helft van het jaar realiseerde AB InBev in totaal $ 610 miljoen aan kostenbesparingen. De omzet liep tijdens het tweede kwartaal met 9,1 % terug tot $ 9,5 miljard. Die daling is te wijten aan de terugval van het bierverbruik in de mature markten. (MH)