Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers
Want (multi)cultuur beperkt zich tot voeding, muziek en dans... Dank u om die rare gedachtekronkel nog eens te bevestigen!
|
Ik denk dat jij gewoon niet mee bent met mijn gedachtenkronkels, want nergens beweer ik dat cultuur zich beperkt tot muziek, dans en voeding. Alleen een idioot zou zoiets denken.
Wat ik interessant vind is dat die knorrende maagjes van jullie minder identair-idealisme in zich hebben precies.

Wat we zien op culinair vlak bv: oppeens is er geen probleem is om te genieten van niet-Vlaamse culturen die op Vlaams gebied gevestigd zijn.. De typische Vlaamse keuken heeft doorheen de jaren plaats veel plaats gemaakt voor niet-westerse keukens, en daar is niets mis mee, toch? Trek de lijn van culinair over tot de alledaagse sociale contacten, politieke verwevenheid en participatie, arbeidskrachten van overal tesamen op dezelfde werkvloer, enzoverder enzoverder... En je merkt dan dat het onmmogelijk is al die culturen hier die ondertussen verweven zijn -met zijn goede en slechte kanten- onmmogelijk "Vlaams" te maken zijn.. niet alleen omdat het onnatuurlijk is, maar ook tegen de wil in van vele mensen van onze samenleving is.