Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2010, 09:39   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik verwacht niet dat er Katholieken zullen zijn die zich uit de Kerk zullen schrijven omdat ze niet akkoord zijn met de keuze voor Leonard.
Ik ben mening dat de Kerk helemaal niet mee moet gaan met de tijdsgeest. Ze moet rechtlijniger worden en duidelijk.
Praat eens duidelijker en konkreter dan het gezever over 'rechtlijnig enz.'.

Bedoel je:
- uit de echt gescheiden mensen kunnen niet meer lesgeven in de kaloten-scholen ?
- homo's mogen niet kerkelijk begraven worden ?
- geboorteregeling (pil ...) is niet toegelaten (en dokters en apotekers die zulks voorschrijven of leveren behoren niet meer tot de kerk)
- abortus en eutanazie moet ook verboden worden voor niet-gelovigen ???
- de vrijdag moet er vis gefret worden, dat moet dus terug ingevoerd worden.
- ouders mogen hun kinderen niet toelaten seks te hebben voor het huwelijk (en mensen die seks hadden voor hun huwelijk, moeten geen 'kaderfunksie' in de kerk meer bekleden, zoals jongeren voorbereiden voor bepaalde rituelen
- wie ook in restaurant of kantine van 't fabriek, niet bidt voor het eten, mag het ook vergeten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden