Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ach zo?
En sinds wanneer kan men in het nederlands studeren in Wallonië?
Waar kan men in Wallonië in het nederlands les krijgen zelfs wanneer men (volgens uw duistere argumentatie) kan aantonen dat men Frans kent?
...
|
Wat een domme reactie. dit heeft niets te zien met wat u aanhaalt. Een vlaming die vlot frans kan, die mag en kan in een waalse school les volgen. Een kandidaat vluchteling die voldoende nederlands kent kan in een gewone vlaamse school mee. Apartheid is mensen scheiden op criteria die verboden zijn, en in de meeste gevallen zelfs niet relevant zijn om te splitsen.
Het voorstel van FDW verbiedt de toegang tot het reguliere onderwijs en hij geeft een hele hoop (drog)redenen aan waarom hij dat wil doen. Waarom zou iemand die niet onder deze redenen valt bvb taalachterstand niet in een reguliere school mogen, ook al is er nog een asielprocedure lopende?
Zolang het criteruim een verblijfsvergunning is, zijn alle andere argumenten drogredenen, zolang het onbreken ervan de apartheid niet kan opheffen
Citaat:
Als iemand vaststelt dat het niveau van het onderwijs enorm naar omlaag gaat omdat er in sommige scholen nauwelijks iemand de taal van het onderwijs/gewest kent is hij volgens U een racist.
Als U zelf de absurditeit van deze stelling niet inziet dan geeft dat niet hoor...U zal hierop toch nooit afgerekend worden door de slachtoffers van deze poco zienswijze.
|
Dan moet je een betere spreiding opleggen of financieel aanmoedigen over alle netten en scholen. Ik heb het zien werken bij ons. Maar dat is blijkbaar geen oplossing voor het VB gezien zijn programma.
Volig schooljaar hebben we een nieuwe imam op ge gemeente gekregen recht uit turkije. Met verblijfsvergunning. Zijn twee dochters in het middelbaar konden geen nederlands. Verschillende leerkrachten en medeleerlingen hebben die op één schooljaar bijgetrokken na de uren. Wat ze ondertussen meehadden van de andere vakken komt nu van pas, en kennen ze al. Ze hebben dus één jaar verloren. mijn kinderen hadden meer dan 10% thuis anderstaligen in de klas. hebben ze achterstand (alle 4 hoger onderwijs of universiteit (1 nog bezig). Spreiding, en opnemen in de schoolgemeenschap, het werkt echt, ik heb het gezien en zie het nog alle dagen.
Citaat:
A propos: het is volgens U dan ook geen enkel probleem om in Afganistan les te gaan geven in het nederlands, sanscriet of buiten-mongools...
|
Dat heb ik nergens gezegd. Als je me nog steeds woorden in de mond moet leggen om je gelijk te halen, dan is het wel droevig gesteld met echte argumenten.