Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2010, 16:59   #451
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Eindelijk ben ik het met u eens. Heb een hekel aan dat New Age denken met hun 'meerdere waarheden'. Ik geloof in de universaliteit van de waarheid.

Sommige filosofische stromingen betogen dat er geen objectieve werkelijkheid hebt. Als je het daarover hebt, dan ben ik het met je eens. Er is een objectieve werkelijkheid, die kenbaar is. Onze kennis daarover is misschien beperkt, misschien verdraaid; maar uiteindelijk is ze kenbaar. (Hoewel onze wetenschappelijke kennis veel groter en accurater is dan velen vermoeden.)

Nu, ik ben van mening dat er inzake seks, en seksuele moraal er geen normaliteit, geen abnormaliteit is. Er zijn een aantal praktijken die terecht verboden zijn (pedoseksualiteit, verkrachting, mensenhandel,...) maar die zijn noch normaal noch abnormaal, ze zijn schadelijk.

Xrc's opmerking voert een soort van relativiteit in, door te stellen dat "de norm" cultureel afhankelijk is. Hij beseft zelf niet dat hij daarmee elke notie van norm op de helling zet. En dat hij - getuige zijn eerdere bijdragen ij dit subforum - zichzelf ferm in de voeten schiet.

Laatst gewijzigd door driewerf : 22 januari 2010 om 17:01.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden