Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2010, 21:05   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zijn nu zowat een jaar verder en de arrogantie is er terug,aan de top van de grote banken ,zelfs tot en met de zaak die echt de ogen uitsteekt : de bonussen..

Het is echt niet alleen in de Londense City dat men allerlei trucen probeert,en zelfs alweer probeert de regeringen (de redders van het bankwezen!) te chanteren met "we gaan weg",om de bank- top van een riante (en kompleet onverdiende-) bonus te voorzien....

Het argument dat dit "nodig" is om "talent" binnenboord te houden is bespottelijk.Uit alles wat we vernomen hadden moest dat "talent" al lang "ontslag om dringende redenen" gekregen hebben!

Ook banken die geen staatsteun nodig hadden moeten niet teveel van de toren blazen.Ware het niet wegens regeringsmaatregelen dan waren ook zij omver gevallen...

Het blijven ondertussen de regeringen die in de praktijk de economie ophouden middels een ganse resem ondersteuningsmaatregelen,en middels het zichzelf ontzeggen van belastingsgelden.....en niet de banken.

Het zijn nu weer regeringen die ,onderandere vanuit financiele hoek, kritiek krijgen van "ze moeten dit" en ze moeten dat ,typisch ten koste van de kleine man,zelfs ten koste van de kleine neringdoener,en ten voordele van "big business"..

Obama heeft er genoeg van ....en de recente verkiezingsnederlaag daar in het vroegere kennedy-bastion was ongewtwijfeld een extra aanmoedigingetje...Hij is gekozen op een "yes We Can!" programma waarin alles in vraag moet kunnen gesteld worden....ook Wall Street

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8474046.stm
Kan ik me in vinden. Ik vraag me af of er buiten wat schietoefeningen veel zal gebeuren echter.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden