Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2010, 09:34   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jamaar dat is rond de pot draaien. Ik wil weten hoeveel je bereid bent NETTO van je inkomens af te staan, nadat alle voor/nadeel overwegingen zijn gemaakt.

Ik weet niet in hoeverre mijn gedanken voorbeeldje steek houdt, maar stel nu dat het bouwen van die "meteoorsteen vernietiger" heel veel ressources neemt. Alle industriele produktie hiervoor, alle grondstoffen hiervoor, alle intellectuele arbeid, alle organisatie en zo voort dient enkel maar om dat machien in de ruimte te bouwen, en is verloren voor de produktie van "genotsmiddelen". Dat zal dus "inkomensverlies" zijn, en een pure investering in het overleven binnen 100 jaar.

Maar 't is maar een voorbeeldje, ik wil gewoon weten hoeveel men bereid is om uit zijn zak neer te tellen, als inkomensvermindering, voor "het overleven binnen 100 jaar".
Zoals ik al schreef. Je vraag is dus niet juist.

De vraag is, hoe veel wil jij je zelf inzetten en wat wil jij opofferen om de mensheid en de aarde te redden en een betere en veiligere toekomst te geven?

En dan kan ik je antwoorden dat het mij eigenlijk niets uitmaakt hoeveel inzet dat kost.
Ik ben zelfs bereid om mijn leven te geven voor een betere en veiligere toekomst voor mijn kinderen en hun nageslacht.

En als ik daarvoor terug moet gaan leven zoals onze voorouders 2000 jaar geleden, dan stoort mij dat echt niet.
Als ik daarvoor volledig alternatief moet gaan leven stoort mij dat niet. 90% van onze huidige behoeften zijn immers valse behoeften en vele daarvan maken het leven zelfs ingewikkelder dan het is.
Niet geld, maar het leven zelf is de hoogste goed dat men kan kan bekomen.

Dat is trouwens wat ook de echte groene jongens vragen, mensen je moet inboeten aan bepaalde genotsproducten, maar je krijgt er een pak andere zaken voor terug in de plaats die het groot kapitaal ons hebben ontnomen.
En ja, het is nodig om de aarde leefbaar te houden dat we terug echt gaan leven.
Nu kunnen we het nog vrijwillig doen, Binnen korte of langere tijd zal de natuur ons er toe verplichten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden