We zullen misschien een tijdje moeten wachten tot het schuim op de lippen van onze linkse vrienden een beetje is opgedroogd, tot hun pupillen terug een normale diameter hebben aangenomen en tot hun bloeddruk wat is genormaliseerd om dit debat ten gronde te voeren.
Laat ons eens wat afstand nemen en eerst eens gaan kijken naar wat Msr L eigenlijk heeft gezegd.
"Ik zeg niet dat de situaties hetzelfde zijn, maar laat mij een vergelijking maken: neem nu anorexia. Anorexia is niet te rijmen met eetlust, maar ik zal niet zeggen dat wie aan anorexia lijdt, abnormaal is."
1/ hij zegt dat de situaties NIET dezelfde zijn
2/ hij zegt dat hij de homofielen als normaal wil beschouwen
3/ hij zegt dat de handelingen van de homo's (HOMOSEX dus) NIET TE RIJMEN zijn met HETEROSEX
Zoals ik de conservatieve kerk een beetje ken is 2/ zowat het meest progressieve wat een bisschop/kardinaal ooit in België heeft verkondigt.
Ik kan mij voorstellen dat ze dat in Rome niet graag zullen horen.
Misschien komt L er mee weg omdat zijn uitspraken verhuld zullen zijn in het obligate geruis van de onvermijdelijke "weg met ons" activisten.