Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous
Gij bewijst alleen uw voorroordelen tegenover het WWF.Afkeer van natuur en milieu misschien. 
|
Grievous, blijkbaar heb je nogal snel je oordeel klaar over iemand die het niet met je eens bent. Waarschijnlijk ben ik al langer met een beter milieu bezig dan dat jij geboren bent. Zoals sorteren van afval voor er maar sprake was van recyclagecentra. Lid geweest van de plaatselijke milieuraad (vooral inzake ruimtelijke (wan)ordening, het grootste milieuprobleem in Vlaanderen), 25 jaar lid geweest van VELT, en nog steeds een eigen biotuintje. Op dit ogenblik nog lid van de GROS (acties voor 11.11.11), waardoor ik een aantal zeer gerichte projecten in ontwikkelingslanden (o.m. Guatemala en Chili) steun. Dus weet ik wel zo'n beetje wat er leeft in de derde wereld, inclusief het regenwoud.
Het WWF is in mijn ogen een puur commerciële onderneming geworden, die het moet hebben van angstverhalen en overdrijvingen, om meer leden te werven. Het verdedigen van de natuur is op de tweede plaats gekomen. Zie bv. hun foto's van de ijsberen, puur propaganda, terwijl die beren rustig naar de kust zwommen.
Als het IPCC die hun ongecontroleerde "wetenschappelijke" verhalen als basis neemt voor hun rapporten, dan is het IPCC in mijn ogen even onbetrouwbaar.