Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse
Dus wat je nu zegt is dat de enigste oplossing waar een democratische meerderheid voor is, niet kan omdat de Franstaligen dit niet wensen? Zijn we terug in de tijd van de Koningskwestie misschien?
|
Dat staat NIET in wat u citeert. Dat staat ook nergens van mijn hand in deze draad. Er staat enkel dat ik het niet wijs acht. U projecteert.
Citaat:
En wat betreft Verhofstadt: ik deel uw zwart-wit denken niet. Verhofstadt heeft veel goede dingen gedaan ook, maar nog meer slechte. Uw onnozelheid om alles goed of alles slecht te vinden, daar doe ik niet aan mee. Grow up.
|
Dat staat NIET in wat u citeert. Ik zeg nergens dat Verhofstadt enkel slechte dingen gedaan heeft. U projecteert.
De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.
Citaat:
Gedane zaken nemen geen keer, de klok kan je niet terugdraaien naar het Belgique de papa toen Vlaanderen tweetalig werd geacht te zijn, alles unitair was en er 9 provincies waren en kiesarrondissementen. Al die punten zou je wel willen terug hebben, maar dat kan niet meer.
|
Terug vertrekken van de arrondissementen is niet terug naar de ijstijd, wat u suggereert. Ik vermoed zelfs dat u de regeringen Verhofstadt bewust en volwassen hebt beleefd. Zo ver is dat dus niet terug.