Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2010, 13:58   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Dat staat NIET in wat u citeert. Dat staat ook nergens van mijn hand in deze draad. Er staat enkel dat ik het niet wijs acht. U projecteert.

Dat staat NIET in wat u citeert. Ik zeg nergens dat Verhofstadt enkel slechte dingen gedaan heeft. U projecteert.

De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.

Terug vertrekken van de arrondissementen is niet terug naar de ijstijd, wat u suggereert. Ik vermoed zelfs dat u de regeringen Verhofstadt bewust en volwassen hebt beleefd. Zo ver is dat dus niet terug.
op zich is er geen enkel probleem met te vertrekken van de arrondissementen.

maar zelf dan nog blijft BHV ongrondwettelijk, het is een arrondissement die zich over 2 gewesten spreidt en het geeft de mogelijkheid aan politici van 1 gewest ook op te komen in een ander. dat blijft een discriminatie tov de andere politici.

draai het of keer het, we leven in een federaal land met gewesten die grenzen hebben. die grenzen moeten gerespecteerd worden, daar is toch iedereen het over eens?