Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2010, 14:33   #16
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het overheidsmonopolie op geweld kan enkel verantwoord worden als diezelfde overheid zorgt voor onze veiligheid.

Als de overheid de veiligheid niet kan garanderen, dan mag de bevolking het recht in eigen handen nemen.

Helaas, viaSanctus maakt een terechte opmerking: wat gebeurt er als mensen in een treinstation of op de metro zien hoe iemand door een groepje wordt lastig gevallen? De andere kant op kijken. Mocht iedere inzittende van zo'n metro stel i.p.v. weg te kijken en vlug uitstappen bij de eerstvolgende halte, rechtstaan en zo'n groepje jongeren aanvliegen, de metro zou al heel wat veiliger zijn.

We zijn een bende lafbekken. Onze ultieme vorm van verzet beperkt zich tot het kleuren van een bolletje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Pleiten voor standrechtelijke executies is ook een vorm van extremisme. Laat ons de misdaad hard maar correct aanpakken.
Idd, excuseert u mij voor mijn reactie. Ik ergerde me enkel diep aan dat straattuig hun gedrag en wat het teweeg brengt in het politieke landschap van België. VB schreeuwt mss het hardst tegen dit geweld, maar ze genieten er het meest van vermoed ik.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 januari 2010 om 14:35.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden