Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski
@Jozef Ostyn: De door het kemalisme geïnspireerde controle van het leger op het behoud van de lekenstaat mag dan ondemocratisch zijn: mij stelt het alleszins gerust.
Telkens wanneer er in Turkije een pseudo-Iranese moslimrevolutie dreigde, greep het leger en deed een staatsgreep waarna ze terug gematigde mensen op de troon zetten en de democratie herstelden. Het mag dan ondemocratische trekjes hebben, het houdt het islamisme wel aan de leiband en met een partij als de AKP aan de macht is dat geen overbodige luxe.
Het kemalisme van Attatürk en de bekrachtiging ervan door het leger is mijns inziens the lesser evil.
@Red beret: Met u ben ik het dan weer niet eens wat het nationalisme betreft. Ten eerste zijn de Grijze Wolven een halve terreurorganisatie. Zeggen dat ze extreem-rechts zijn, is een understatement. Het Vlaams Belang zijn mietjes vergeleken met die mannen. Zelfs in Nederland hebben ze banden met de Turkse mafia en uiten ze doodsbedreigingen aan iedereen die in die zandbak probeert te graven. Een volk dat de Armenen en de Assyriërs etnisch gezuiverd heeft, alsook de Koerden zwaar onderdrukt met geweld heeft trouwens niets te zeggen op een partij van een ander land dat 'Turken buiten wilt' (wat trouwens bijzonder ongenuanceerd is).
Ten tweede is de hypocriete houding van Turken in België in veel gevallen zéér onethisch. Een dubbele nationaliteit vind ik principieel gezien al not done. Het kan me niet schelen dat onze regering daarover akkoorden heeft gesloten, het zou niet de eerste ronduit idiote beslissing zijn die onze heersende kaste ooit heeft genomen. Je kiest ofwel voor het één ofwel voor het ander en je volgt je keuze consequent op en gaat in dat land wonen en ervan houden - of het nu België of Turkije is.
|
waw ik moet turkse politiek mafia banden van een niet turk leren.dank u ik ben echt geinformeerd.het is blijkbaar altijd zo want wij turken kunnen nog niet eens iets lezen leren zien.onze waarheid is nooit de waarheid maar ene op de forum kent turks geschiedenis politiek beter dan mij.
Geen enkele mens maar ook geen enkele mens laat zijn verworven recht links liggen.