Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik denk, beste Tom, dat je niet helemaal begrepen hebt wat de stepping stone theorie eigenlijk inhoudt. De stepping stone theorie stelt dat je begint met een joint en eindigt met heroïne omdat JE LICHAAM dat eist. Wat hierboven staat, gaat echter alleen over de "praktische" kant van de zaak, namelijk dat het voor iemand die de PERSOONLIJKE KEUZE maakt om heroïne te gaan proberen makkelijker BEREIKBAAR is als hij voordien al soft drugs gebruikte. Wat jij hier aanhaalt, ondersteunt de stelling dat de meeste heroïnegebruikers inderdaad ooit begonnen met een jointje, maar legt helemaal geen oorzakelijk verband bloot waaruit zou blijken dat mensen die beginnen met een jointje ook zullen eindigen met heroïne.
|
Dat is dan "de" stepping stone theorie.
Dat je als pothead in sociale milieus beland waar je automatisch meer in aanraking komt met hard drugs, is een feit waarover us bron, de druglijn, geen twijfel laat. Voor mij is dat evenzeer een stepping stone. Of die lichamelijk of psychologisch is, maakt niets uit.
|
Ahja, natuurlijk. Net zoals mensen die eens een pintje drinken bij hun maaltijd in die milieus terechtkomen waar ze u doodslaan met rum van 80%.
Citaat:
Iedereen die in zijn leven regelmatig coffeeshops bezocht heeft, werd ongetwijfeld al aangesproken voor coke en XTC.
|
Nog nooit meegemaakt, eigenlijk. Heeft u al ooit eens een coffeeshop bezocht, eigenlijk?
Citaat:
En dan denk je bij jezelf: Mjah, van een jointje had ik niet al te veel last, laten we dat eens proberen.
|
En dan het risico lopen dat ik arsenicum in mijn lijf krijg ofzo. Neen, bedankt.
Citaat:
En dat loopt allemaal goed, tot je eens een week endje heroine gebruikt en op maandag je lichaam om meer schreeuwt.
|
Papaver en afgeleiden vind ik een te gevaarlijk (zowel verslavend en destructief) goedje om te proberen. Toch bedankt voor het aanbod.
Citaat:
Zware repressie werkt op termijn. Na 25 jaar strijd zien we het druggebruik EN de criminaliteit afnemen over de hele Verenigde Staten. We moeten landen zoals Nederland overtuigen dat hun politiek de hele wereld schaadt.
|
repressie is

.
Preventie is belangrijk. Niemand begaat een misdaad met het idee gepakt te worden.
Weet u waar bankovervallers aan denken net voor en tijdens het gebeuren? They think how they are going to spend their money. Niet aan wat ze gaan doen als ze gepakt worden.