Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2010, 16:21   #77
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook dat. Eerst mechanische energie omzetten in electriciteit, dan terug naar mechanische energie, om dat dan met de nodige verliezen op te slaan.

Je komt ongeveer hetzelfde uit als gewoon brandstof auto's, of zelfs nog een beetje slechter. Het enige voordeel was dat er geen taxen op perslucht zitten.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een perslucht auto het rendement van een standaard auto kan halen.
Vooral de compressor is een probleem. Het rendement ligt blijkbaar in de orde van 10%. http://www.p2pays.org/ref/32/31312.pdf
Voor de hele keten:
-elektriciteitsopwekking: 40%
-compressor: 10%
-motor: 70% ( http://en.wikipedia.org/wiki/Compres...energy_storage )
Kom je tot ongeveer 3% energierendement. Dat is toch echt wel heel laag.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden