Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2010, 12:02   #6079
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoZuidNoordBrabant Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Met betrekking tot een discussie over de mogelijke aansluiting van vlaanderen bij nederland op onze universiteit kwam ik tijdens het zoeken van bestaande discussies al snel uit op dit forum. Toen ik echter zag dat er in dit topic alleen al meer dan 300 paginas zijn verloor ik mijn motivatie om alles te lezen. Aan de andere kant merk ik dat de discussie nog wel levend is, vandaar dat ik u hetvolgende vraag:

Wat zijn de praktische voor- en nadelen van een mogelijke aansluiting van Vlaanderen bij Nederland?

Ik heb het hierbij over de economische, politieke, sociale, etc.. gevolgen van deze onderneming, dus niet alleen de publieke opinie van vlamingen/nederlanders

Mocht iemand die hier meer bekend is met de argumenten voor of tegen dit proces, welke vast en zeker in deze discussie zijn aangedragen zou kunnen reageren op mijn vraag, dan zou ons dat een hoop verder helpen.

Bij voorbaat dank,
Dirk, (ik heb overigens geen persoonlijke mening over dit onderwerp dus er is niet echt een reden om die bashparty hier op mij voort te zetten )
Nadelen voor de Belgicist:

- De kans op de verfransing van Vlaanderen neemt af.
- Het verliest haar grip op Vlaanderen.
- Het verliest de geldstroom vanuit Vlaanderen.

Weet u er nog een paar Henri1?
Fetai is offline   Met citaat antwoorden