Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2010, 09:06   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik ken verschillende jonge mensen die rond het Zuidstation wonen, zelfs in Anderlecht en die zich daar geen zorgen maken.
Toegegeven het zijn Franstaligen (die voor de rest voortreffelijk NL spreken).
Aangezien ze zeker zijn dat hun taal daar zal begrepen worden, voelen ze zich daar allicht meer op hun gemak dan Vlamingen.
De kerktoren-Vlamingen hebben echter altijd met argwaan naar de grote boze (Franstalige) stad gekeken en ja; daar kan al eens iets ergers gebeuren dan een fietsdiefstal.
Ik heb al dikke zever gelezen op dit forum, maar bovenstaande post slaat alles.

Welke Vlaming is nu zo Frans-onkundig, dat hij zich daardoor niet op zijn gemak zou voelen in een Franstalige stad ???

Kerktorenmentaliteit en "boze stad" vanwege Vlamingen: maar die direkteur van een hogeschool voor studenten industriële ingenieurs (moesten 't nu nog burgies zijn, ja , daar zitten een paar, niet veel, softies ...), en al die studenten ... waren toch maar Franstalig.
En wat beslisten de kerktoren-franstaligen? Omdat ze bang waren ? Alleen nog in de rij, gelijk kleuters, naar de kampus van Anderlecht.

Mijn teelballen ja !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden