Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2010, 19:11   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard Veel geblaat en weinig wol

De laatste tijd krijg ik gewoon kopzeer als ik het nieuws bekijk.

Met welke onzinnige toestanden is men eigenlijk bezig ?

Men weet van geen hout pijlen meer maken.
Altijd maar blablabla.

En intussen blijven we met smog zitten, drinken we uit de kraan, gezuiverd rioolwater (want het grondwater is al lang, al heel lang op), blijven onze rivieren vervuild, de gronden. De boskap blijft, noch worden er bossen aangelegd. En er blijven ontslagen volgen.

Er is nog steeds niks maar dan ook niks gedaan voor de gewone mens
te helpen. De regering is vleugellam, een os die niet eens kan dekken.

De economie is zo rot als het maar kan. Men spreekt over het punt dat de crisis voorbij is, maar jongens toch, die is nog steeds bezig, en het gaat nog veel erger worden.

Bedrijven zullen hun deuren sluiten, de rijken zullen de middelvinger uitsteken naar de gewone bevolking en tja, wat rest zal een economische puinhoop zijn.

En intussen maar de mensen sussen met gezever, gepalaver, gekwek.
En onnozele spelletjes op tv en voetbal, waar ieder van die petattestampers een klein miljionairke is en meestal nog van buitenlandse origine.

Iedereen wordt zelfzuchtig, egoistisch, en de meeste blijven maar aanmodderen in een systeem dat enkel en alleen maar de rijken ondersteunt.

Zeg nu eens eerlijk, wat deed men voor de gewone mens. Wat doet men tegen de torenhoge zelfmoordgevallen bij jongeren. Welke laffe regering is het die niet eens het moraal van zijn jongeren kan opkrikken, of die mensen kunnen ondersteunen zodat ze een ideaal en moed hebben om in onze maatschappij te staan. Maar zeg nu zelf, welke voorbeelden hebben zij ? Een bende aasgieren verdient meer geld door de gokken op de beurs dan eerlijk te werken voor den brood.

Wat doen men voor die hard werkende mens, onze facteur die gebogen met zijn brieventas zit te zweulen. De schoolmeester die met een beschamend laag loon onze kinderen moet opvoeden. En stel daarnaast die dikke zwijnen van directeurs die zonder schaamte tientallen tot honderden mensen aan de deur zet omdat zijn bedrijf nog meer geld wilt verdienen op onze kappe.

En dan komt de regering met de vrije, liberale markt. Zeveraars. Jullie zouden beter wat protectionistischer zijn. Als ze heir hun koreaanse boel willen deponeren en verkopen, maar ons werk wel afpakken, zwier ze buiten met hun bollenwinkel. Taxeer ze op 200% met sociale belasting. En kunnen ze niet meer concurreren omdat hun prijs te duur is geworden, pech hé.

Ook slaat men stokken en zwepen op mensen die niet verder meer kunnen, zoals de werklozen, de bestaansminimum trekkenden. Deze mensen hebben meestal al een minderwaardigheidsgevoel. Ze hebben het al zo moeilijk, en ja de RVA, VDAB voert een echte heksenjacht, smijt hun buiten van de steun, zodat er zelfs jonge mensen, belgen, op straat leven. Inderdaad veel jonge mensen beginnen op straat te leven, dames en heren. Men meldt het gewoon niet. Deze mensen kunnen niet eens een huur van 400 euro betalen.
Laten we maar zwijgen over de beperkte woningmarkt. En zoals ik al zoveel keer gezegd heb, ze moeten solliciteren dat ze erbij neervallen en zich nog meer in de schulden steken. Er is zo goed als geen werk, ze kunnen met hun bestaansminimum zelfs niet eens hun levensonderhoud betalen. En dan maar die mensen opdrijven, opjagen en depressief maken. Jongens, kakkers.

Meer en meer werklozen komen er bij. En omdat het zo schandalig toeneemt, voert men in opdracht van de regering, repressief beleid. Men smijt ze op het OCMW, zodat ze verdwijnen uit de statistieken van de werkloosheid.
Om het nieuws zeggen ze dan, wel de werkloosheid is gedaald. Bende zeveraars. Werklozen zijn mensen die op den dop, op het OCMW en in de goot zitten. Dan pas heb je een duidelijk beeld. Stop toch eens met stroop rond de baard van de mensen te smeren.

Wat een leiders hebben we toch in België.
Inderdaad politiekers, altijd maar discusiëren, maar niks degelijks doen.

Altijd maar het gat likken van de grote bedrijven, altijd maar de beurs, de banken. Wat maakt ons dat verdomme uit. Het kan ons geen moer schelen.

Wij willen een comfortabel leven, waar we respect krijgen voor onze inzet in de maatschappij. Nu is alles een exploitisme. Een slavenhandel. Mensen moeten zich met twee afbeulen om een beetje comfort, en dan zou men nog zeggen dat mensen teveel luxe hebben. Luxe, wel, ik zal menig een s meesleuren naar de boten op de Cote d'azur. En de zwijnerijen die de rijken onder ons beleven ten koste van de gewone mens.

En een bende kiekens zonder kop en toekomst visie draaien een rad voor de ogen van de mensen, die jammer genoeg nog niet door hebben dat we binnen een paar maanden, een jaar een volledige crash hebben van onze economie.

De stekker eruit, dames en heren. Dan zullen menig met het schijt rondlopen.

Neem van mij het aan, want ik zie verder dan mijn neus lang is.
En ik heb zelden ongelijk.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 8 februari 2010 om 19:36.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden