Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik dacht dat de vorige regularisatie van 2000 dateert; met een regularisatie van 35000 dossiers.
Het is niet correct dat iedereen kan geregulariseerd worden; er zijn nog altijd voorwaarden aan verbonden.
|
OK, er zijn voorwaarden aan verbonden. Maar als zelfs samenlevingscontracten (waarop bij mijn weten geen controle mag/kan uitgeoefend worden) in aanmerking komen om geregulariseerd te worden, zijn deze voorwaarden wel te omzeilen.
Citaat:
Ze kunnen beroep doen op een sociale woning; maar ze krijgen toch niet automatisch een sociale woning.
Waar haal jij je voorbeeldcijfers vandaan?
|
OK, ze krijgen ze niet automatisch. Maar als het hebben van een leefloon, het geen bezittingen hebben, veel kinderen hebben... allemaal goede punten zijn voor het krijgen van een sociale woning, zijn er wel veel onder hun, die op de eerste rij staan.
Mijn voorbeeldcijfers. Wel ne oud burgemeester/ocmw voorzitter van antwerpen (spa'er) heeft eens ongeveer het volgende gezegd "laat ons niet te luid juichen over de toename van de bevolking, die vooral uit laaggeschoolde allochtonen bestaat, want denk er wel om, dat de komst van elke laaggeschoolde allochtoon, de bouw van een sociale woning noodzakelijk maakt".